ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA 2004

Termín konání:
14.5. - 13.8.2004

Místo konání:
Česká Republika

Název:
TŘI SESTRY GAMBRINUS TOUR 2004

Charakteristika:
Letní open-air turné rockové skupiny Tři sestry a jejích hostů

Pořadatel:
Krakonošovo s.r.o.,
Letohradská 649/32,
170 00 Praha 7
(ve spolupráci s místními promotéry)

Generální partner:
Gambrinus

Mediální partneři:

TV:
Televizní stanice O

TISK:
Rock & pop, Music, Právo, Deníky Bohemia a Moravia, Top Víkend Magazín, Sirius

RÁDIA:
Regionální stanice ze sítě Media Marketing services - Rádio Dragon, Rádio FM Plus, Rádio, Černá Hora, Rádio Faktor, Rádio Agara, Rádio Jih, Rádio AZ Zlín, Rádio Hey Brno, Rádio Vysočina

INTERNET:
Musicserver

Partneři:
Giordano, Saty, Consulting One, Ktech, Max Real, Pro Aris, Naut, Spedi Trans, ISM, Naxos, Garant, MKV - Ozubená kola, Profiles, SSK, Adastra. Dr. Popov - bylinné čaje, Orion, Inservis, Willing Bohemia, JA&SA, Vyšehrad 2000, Vitaland, A.D.N.S.

Počet návštěvníků:
20.000

Doprovodný program:
SMS soutěže, Internetové soutěže, soutěže na rádiích, dětské dny, utkání ve stolních fotbálcích, vystoupení ostatních hudebních skupin

PROGRAM TŘI SESTRY GAMBRINUS TOUR 2004:
datum místo
26.4.2004 Zahájení TSGT Na Kovárně
14.5.2004 Nová Paka
21.5.2004 Loket nad Ohří
22.5.2004 Radim u Kolína
28.5.2004 Pohoří u Dobrušky
29.5.2004 Chomutov
3.6.2004 Brno
4.6.2004 Buchlovice u Uherského Hradiště
5.6.2004 Svitavy-Lány
16.6.2004 Plzeň
18.6.2004 Strakonice
25.6.2004 Břeclav
23.7.2004 Újezd u Hořovic
24.7.2004 Břehov
31.7.2004 Nárameč - Doubí u Vel. Meziříčí
6.8.2004 Bítovany u Chrudimi
13.8.2004 Stříbrná Skalice

PROGRAM TŘI SESTRY GAMBRINUS TOUR 2004 zahrnoval 16 vystoupení, jakýchsi 1denních festivalů, v období mezi koncem května a srpna 2004.

Patronem Tour se stal Tomáš Rosický, který díky svému jménu a díky aktuálnímu Euru 2004 velice vypomohl propagaci celého projektu. Na příští rok máme v úmyslu opět oslovit známou osobnost a nabídnout ji záštitu nad Tři sestry tour 2005.

Koncerty se uskutečnily pod širým nebem (1 koncert v Brně v sále vzhledem k nepřízni počasí ) a za spoluúčasti vždy 2-3 přizvaných "spřátelených" skupin. Mezi ně patřili E!E, Doctor P.P., František Sahula a DJ Kretén.
Ve třech případech - Brně, Břehově a Stříbrné Skalici bylo vyprodáno, vyčerpána kapacita prostoru.

Catering na koncertech a doprovodný program byl zčásti zajišťován přímo naší společností, zčásti místními promotéry.

Dále jsme byli organizátorem a garantem reklamní a P+R kampaně k turné - v rozsahu - viz dále uvedeném.

1. PROPAGACE

Reklamní kampaň Gambrinus tour 2004 byla velmi mohutná a rozsáhlá.
Byla realizována prostřednictvím tv, rozhlasu, internetu, sms soutěží, a pochopitelně v tištěných médiích, (hudební a inzertní časopisy, deníky a společenské časopisy), formou plakátů a informačních letáků, a v neposlední řadě placenou P+R kampaní.

Celková vyčíslitelná hodnota kampaně při zahrnutí barterového
protiplnění přesáhla Kč 4.000.000,- bez DPH (viz dále).

  • 1.1. TV

    Na televizní stanici Óčko proběhly tři vlny reklamní kampaně na tourné.

    10. - 20.5.   40 spotů
    29.5. - 5.6.   30 spotů
    15.7 - 22.7.   30 spotů

    celkem tedy 100 třicetivteřinových spotů.

    Součástí televizní kampaně byly i návštěvy umělců v tv pořadech Inbox (2x) a Host stanice O (2x).


    Dále proběhly anonce na tour v pořadech Dobré ráno, Poprask (ČT), Snídaně s Novou (Nova), Prima jízda (rima). Pořad ČT Poprask vysílal reportáž z koncertu tour v Lokti u Karlových Varů.

    1.2. Rozhlas

    Na turné spolupracovaly níže uvedené rozhlasové stanice, a to vysíláním 30ti vteřinových reklamních spotů s uvedením plného názvu turné, dále soutěžemi o volné vstupenky, trička a CD, vždy cca 14 dnů před termínem každé akce.
    • 1.2.1. Radio Černá hora

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 14.5. v Nové Pace, 28.5. v Pohoří u Dobrušky, 5.6. ve Svitavách a 6.8. v Bítovanech u Chrudimi

      1.2.2. Radio Metuje

      spotová a soutěžní kampaň na koncerty 14.5. v Nové Pace a 28.5. v Pohoří

      1.2.3. Radio Dragon

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 21.5 v Lokti u Karlových Varů

      1.2.4. Radio Agara

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 29.5. v Chomutově

      1.2.5. Rádio HEY Brno

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 3.6. v Brně

      1.2.6. Rádio AZ Zlín

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 4.6. v Buchlovicích u Uherského Hradiště

      1.2.7. Radio FM Plus

      spotová a soutěžní kampaň pro koncerty 16.6. v Plzni a 23.7. v Újezdě u Hořovic

      1.2.8. Radio Faktor

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 18.6. ve Strakonicích

      1.2.9. Radio Jih

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 25.6. v Břeclavi

      1.2.10. Radio Vysočina

      spotová a soutěžní kampaň pro koncert 31.7. v Náramek u Velkého Meziříčí

    V průměru bylo na každou akci odvysíláno 50 - 70 reklamních spotů. Na každý koncert bylo vždy 22 spotů placeno generálním partnerem Plzeňským Prazdrojem, a.s. v celkové hodnotě 498 000,- Kč, viz přiložené mediaplány. Ostatních 30 - 50 spotů přiobjednávali na jednotlivé koncerty místní promotéři v celkové hodnotě cca 600 000,- Kč.

    1.3. Internet

    • 1.3.1.

      Zprovoznění zcela nové domény www.trisestrytour.cz s podrobnými informacemi o průběhu turné, dopravě, cenách vstupenek, předprodejích, informací o partnerech a fotogalerií ( za 4 měsíce provozu 16.000 přístupů ), prezentace na www.trisestry.cz (oficiální web Tří sester, návštěvnost celkem 650.000, denně 800 originálních přístupů), www.gambrinus.cz, kde proběhla dvouměsíční soutěž v PC hře o ceny, vstupenky na koncerty a možnost setkání s umělci ve V.I.P. zóně, na www.shopak.cz (oficiální virtuální obchod Tří sester, návštěvnost denně 400 originálních přístupů)

      1.3.2.

      Velká soutěž o volné vstupenky, trička a CD na www.musicserver.cz (jeden z největších českých hudebních www portálů).
      Na všech webech zvukově-obrazové reklamní bannery, podrobnosti o koncertech, zobrazení plakátů, uvedení partnerů turné, fotografie a novinky z turné a života skupiny.

    1.4. Tisk

    • 1.4.1. Tisková inzerce v hudebních časopisech:

      1. placenou Krakonošovo:

        1. Rock&pop
          • 5/04 1/2 (barevná půlstrana)
            6/04 1/2 (barevná půlstrana)
            7/04 1/2 (barevná půlstrana)
        2. Music
          • 4/04 1/3 (barevná třetina strany)
            5/04 1/3 (barevná třetina strany)
            6/04 1/3 (barevná třetina strany)
            7/04 1/3 (barevná třetina strany)

      2. placeno generálním partnerem Plzeňský prazdroj, a.s.:

        1. Report:
          • 4/04 1/1 (barevná strana)
            5/04 1/1 (barevná strana)
            6/04 1/1 (barevná strana)
        2. Spark:
          • 5/04 1/2 (barevná půlstrana)
            6/04 1/2 (barevná půlstrana)
            7/04 1/2 (barevná půlstrana)

      Ve všech těchto případech se jednalo o plně barevnou inzerci.

      1.4.2. Tisková inzerce v ostatních časopisech a denících:

      1. Právo: Celkem 48 jedno a dvoubarevných inzerátů na jednotlivé koncerty velikost 1/6 až 1/8 strany v různých regionech. Viz. příloha.
        Celková hodnota kampaně Právo: Kč 250.000,-

      2. Deníky Bohemia a Moravia: Rozsáhlá P+R kampaň a dále barevná inzerce ve formátu A5 a větším v četnosti cca 4 inzeráty/koncert v místně příslušných denících z uvedeného řetězce (Noviny Jičínska, Sokolovský deník, Kolínské noviny, Noviny Rychnovska, Chomutovský deník, Rovnost Brno, Zlínsko, Noviny Svitavska, Plzeňský deník, Rovnost Břeclav, Berounsko, Českobudějovické listy, Deník Vysočina, Chrudimsko).

      3. Včetně speciálních vydání deníků v nákladu min. 1.000 výtisků s titulní stranou zcela věnovanou koncertu (Strakonice, Břehov...), soutěžemi o vstupenky, cd, knihy apod. Příklad inzerce - viz. příloha.

      4. Top Víkend Magazín: Inzerce tour plus sms soutěž relizovaná společností Netkit ve třech vydáních časopisu - 1/4 strany v termínech 24.4., 22.5. a 19.6.2004.

      P+R aktivity k turné 2003

      Placená P+R kampaň zahrnující rozhovory, fotografie a anonce ve společenských časopisech a novinách : MF Dnes, Story, Právo, Spy, Rytmus života, Překvapení , Korzo, Bravo, Top dívky ...atd. (viz. příloha)

      Články v hudebních časopisech k vydání posledního alba Tří sester Lihová škola umění s anoncemi na tour - Rock&Pop, music, Rock Shock, Spark, Report, Alive ... (viz.příloha)

    1.5. Plakáty a letáky

    • 1.5.1. Výlepové plakáty A2

      Celkem vyrobeno a v okolí koncertů vylepeno 20.000 ks 2barevných plakátů na jednotlivé koncerty a dále 10.000 ks 2barevných přehledových plakátů s programem celého turné (výlep ve velkých městech - Praha, Plzeň, Brno, ...). Na všech plakátech byli uvedeni partneři turné.

      1.5.2. Plakáty A2

      Plnobarené plakáty ve formátu A2 na lesklém křídovém papíře v nákladu 2000 ks s logem generálního partnera turné. Výlep v předprodejních místech a vývěskových službách a v místech koncertů, prodej přes web, prodej na autogramiádách a na koncertech.

      1.5.3. Letáky A5

      20.000 ks oboustranných barevných letáků, distribuováno v předprodejích, hudebních klubech, festivalech, v prodejnách hudebních nosičů, v pohostinských zařízení a v místě konání akce.
      Firmou EMI též proveden rozsáhlý poštovní mailing (viz dále).

    1.6. Mailing

    Cílená mailingová kampaň - U příležitosti zahájení turné a předání Zlatých desek za prodej posledních tří alb Tří sester:
    15 let jsem na Kovárně na plech (2000), Do Evropy nechceme - Tři sestry a Krakonoš (2002) včetně aktuálního počinu Lihová škola umění aneb Válka s loky (2003) 26.4. 2004. v Hostinci Na Staré Kovárně, rozesláno prostřednictvím EMI a agentury Krakonošovo 1000 pozvánek a letáků k turné, a to poštou a elektronickou formou.
    (Veškeré celoplošné TV v ČR, regionální TV, Rádia, Časopisy, deníky, kulturní agentury, servery apod.)

    1.7. ID pásky, vstupenky

    V rámci každého koncertu bylo uvolněno pro partnery, soutěže s Gambrinusem a ostatními partnery 100 volných a VIP vstupenek, kde se objevilo logo Gambrinus.

    Plný název turné byl vytištěn také na 25.000 kusech identifikačních pásek, kterými byli vybaveni jak všichni platící, tak i VIP hosté, technika, obsluha stánků i vystupující umělci.

    Logo Gambrinus se objevilo také na 8.000 předprodejních vstupenkách.

    1.8. Bannery na koncertech

    Jak je patrné z přiložené fotodokumentace, na všech koncertech byly jak v prostoru podia, tak v areálu pro diváky, tak i na cateringových stáncích prezentovány bannery a reklamy partnerů.

    V případě Gambrinu se jednalo většinou o dvě nafukovací reklamy vedle podia, dvě světlené reklamy na podiu, a dále cca 3-4 bannery 3x1m.

    Reklamní předměty ostatních partnerů byly na podiích a v areálech koncertů prezentovány v četnosti a umístění dle požadavků partnerů.

    1.9.Ostatní propagace

    V rámci propagace generálního partnera, piva Gambrinus, byla vyrobena speciální edice triček "Tři sestry - Gambrinus tour 2004" v celkovém nákladu 500 ks. Tato trička sloužila jako výhry v sms soutěžích, soutěžích na rádiích a v tisku. Dále prodávána na koncertech, autogramiádách a ve virtuálním obchodě www.shopak.cz.

    Vzhledem k časové shodě Tour a Fotbalové soutěže Euro 2004, uspořádali jsme na každém koncertě turnaje ve stolním fotbalu o hodnotné ceny - podepsané dresy Tomáše Rosického Euro 2004, cd, trička, knihy. Tyto soutěže se setkaly s mimořádným zájmem návštěvníků. Turnaje probíhaly ve specielním stanu a vždy zde byl výčep Gambrinus.
    Při této příležitosti jsme nechali vyrobit 5 000 ks pohlednic se skupinovým fotem Tomáše Rosického a Třemi sestrami, které byly používány jako podpisové karty při autogramiádách.

    Na vystoupení měl vždy minimálně jeden člen skupiny Tři sestry oblečené tričko či čepici "Gambrinus".

    Vozidla souboru byla vybavena magnetickými bannery Gambrinus.

    Co se týče obsluhy výčepů, byl dodržován jednotný stejnokroj - trička s logem Gambrinus.

    Kromě koncertů se uskutečnily během turné i autogramiády: Dne 29.5. v Chomutově, 18.6. ve Strakonicích a 13.8. ve Stříbrné Skalici. K podpisům na autogramiádách zpravidla nejlépe posloužily plakáty vydané k turné (dále viz fotodokumentace).

    V rozhovorech i prezentacích byl důsledně dodržován přesný a úplný název turné, pokud se tak někde nestalo, jedná se o chybu ze stran médií, které nepředaly podklady k autorizaci.

2. CELKOVÉ HODNOCENÍ

Průměrná návštěvnost na 1 koncert turné dosáhla cca 1.150 diváků. Toto číslo by bylo ještě vyšší, nebýt nutného umístění 1 koncertu turné pod střechu s omezenou kapacitou a vyprodání dalších dvou areálů.
Návštěvnost byla kromě toho ovlivněna extrémně špatným počasím v první polovině tourné - déšť, bouřky, teploty těsně nad nulou.

Širokého rozsahu propagační kampaně bylo dosaženo jednak částečnou či plnou barterovou spoluprací s partnery z oblasti médií a dále vyššími možnostmi danými reklamním rozpočtem letošního turné.

Díky uvedeným skutečnostem můžeme prohlásit, že letošní turné bylo nadmíru úspěšné jak po stránce umělecké a společenské, tak i z hlediska reklamního přínosu partnerům turné.

Z toho důvodu již pracujeme na přípravě obdobného koncertního turné skupiny Tři sestry i pro rok 2005, kde počítáme nejen s dalším nárůstem diváků, ale také šíře propagační kampaně, kterou budeme moci nabídnout našim příštím partnerům.

Věříme, že k nim budete patřit i VY!

Ing. Tomáš Doležal
Krakonošovo s.r.o.
© 2005 Tři sestry, created by kornout www.shopak.cz www.trisestry.cz www.gambrinus.cz